Sudi-sudikanlah follow blog saya ni..Terima Kasih (^_____*)Y

Thursday, March 17, 2011

Semoga hati bertambah tabah..amin..

assalamualaikum..

       Kebelakangan ini, golongan para GSTT seperti kami yang hanya meminjam 'title' guru seketika cuma asyik diterjah oleh berita juga khabar angin yang tidak menentu. Aku sendiri dilanda kekusutan. Mahu gembira ataupun sebaliknya, Wallahu'alam..

       Gambaran berita ini mampu menggambarkan kekeruhan sebenarnya yang melanda emosi mahupun mental. Hanya Allah s.w.t Yang Maha Mengetahui segalanya. beritatv3/tajuk_utama/13_000_GSTT_Kekal_Berkhidmat. Semua yang mendengarkan berita ini sememangnya menaruh harapan besar. Simpati aku melihatkan orang sekeliling, terutamanya ahli keluargaku yang begitu menaruh harapan dengan khabar angin yang belum pasti menjadi nyata ini. Seterusnya kekeruhan jelas berterusan seperti jangkaan dan ramalan. Sudah aku yakin dan pasti ini akan menjadi nyata. klik sini untuk baca- konflik isu 'guru' berterusan.

       Entah mengapa, hati ini begitu terasa bila ada pihak yang memandang serong terhadap golongan seperti kami ini. Di mana letaknya maruah dan harga diri ini sehingga serendah itu nilainya kedudukan ini. Janganlah memandang hormat hanya pada kedudukan, pangkat mahupun kelulusan. Cukuplah hanya memandang hormat sebagai adanya nilai kedudukan seorang manusia yang punya hati dan perasaan. Itu sudah memadai. Aku berdoa semoga aku sentiasa tabah menghadapi pelbagai cabaran dan dugaan yang melanda saat ini, mahupun pada masa akan datang kelak, amin Ya Rabbal'alamin..

No comments:

Post a Comment

Jom kongsi pendapat. Terima Kasih di atas keprihatinan anda, ok !!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom menabung dan menderma di sini..TQVM

pengikat silaturahim..insyaAllah..