Sudi-sudikanlah follow blog saya ni..Terima Kasih (^_____*)Y

Thursday, November 15, 2012

'Tanggungjawab'..apa pentingnya?..

Assalamualaikum, semua...

Sudah lama aku ingin mengemas kini laman ini, namun sukar benar rasanya untuk aku mencari kesempatan tersebut. Syukur alhamdulillah, kesempatan di kala waktu cuti penggal persekolahan ini dapat jua kujadikan sebagai ruang dan kesempatan untuk ku pada kali ini. Kali ini aku ingin berkongsi tentang nilai tanggungjawab yang sebenarnya..

Sebelum cuti semester bermula, kami telah bertungkus-lumus untuk mengemas barang-barang di dalam bilik asrama masing-masing. Nak tengok tak, bagaimana rupa bilik kitaorg sebelum dikosongkan. Jom kita tengok, jom...

sorry, agak bersepah sket ye...hehe


tema kali ini, smuanya serba merah..

meja belajar..cute kan..



almari yang agak besar lah jugakkk..

Tak berapa lama kemudian, kami terpaksa mengosongkan kembali bilik ini. Semua barang yang menjadi milik kami terpaksa dikemaskan untuk mengosongkan bilik ini sebelum cuti semester bermula. Memang terasa juga berat hati sebenarnya, walau pada masa yang sama kami merasa kegembiraan yang teramat kerana itu bermakna kami akan balik bercuti menemui keluarga yang tersayang di kampung.


Kesibukan di kala peperiksaan berlangsung pada minggu tersebut..huh, memang stress sesangat leh...

syukur alhamdulillah, semuanya dapat dikemas dengan lancar.. 





sebelum pergi meninggalkan bilik ini..memang terasa juga kesedihannya ye..

Untuk pengetahuan anda, sebenarnya terdapat beberapa rakan pelajar yang terpaksa dikenakan tindakan kerana meninggalkan bilik asrama masing-masing dalam keadaan yang tidak sempurna. Itulah sebabnya kami bertungkus-lumus sedaya upaya untuk menyempurnakan kekemasan bilik ini sebelum meninggalkannya. Yelah, kita perlulah bertanggung-jawab sepenuhnya, kerana kita sudah diberikan peluang dan kemudahan tersebut selama ini. 

Oleh itu, kali ini apa yang perlu kita semai adalah sikap bertanggungjawab pada diri kita, orang sekeliling dan persekitaran. Jadi, diharap kita akan dapat mengamalkan nilai-nilai murni dalam diri kita seumpanya itu. InsyaAllah, diharapkan perkongsian kali ini banyak memberikan kemanfaatan buat diri kita masing-masing. 

Sekian, Wassalam. InsyaAllah, sehingga bertemu di lain kesempatan.   

No comments:

Post a Comment

Jom kongsi pendapat. Terima Kasih di atas keprihatinan anda, ok !!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom menabung dan menderma di sini..TQVM

pengikat silaturahim..insyaAllah..